MS 241 C-M
20.590,-*
Mnohostranně využitelná 2,3 kW benzinová motorová pila se systémem STIHL M-Tronic
Mnohostranně využitelná 2,3 kW benzinová motorová pila se systémem M-Tronic (M). Dávkování paliva do motoru je řízeno elektronicky a automaticky bez možnosti manuálního seřízení. Motor běží stále v optimálním výkonu. Další praktickou výbavou je snadno čistitelný HD2 vzduchový filtr, profesionální STIHL antivibrační systém, seřiditelné olejové čerpadlo, víko řetězky opatřené maticemi zajištěnými proti ztrátě, jednodílný kryt motoru se třemi rychlouzávěry a paměť systrému M-Tronic, která zajistí automatické okamžité nastavení posledních provozních prvků motoru používaných před pauzou.
Délka lišty cm | 35 |
Zdvihový objem cm3 | 42,6 |
Výkon kW | 2,3 |
Hmotnost | 4,5 |
Hmotnost na jednotku výkonu kg/kW | 2 |
Hladina akustického hluku dB(A) | 103 |
Hodnota vibrací výkonu dB(A) | 115 |
Hodnota vibrací vlevo m/s2 | 2,9 |
Hodnota vibrací vpraco m/s2 | 2,9 |
Délka řetězu | 3/8″ P |
Objem palivové nádrže l | 0.39 |
Otáčky při max. výkonu ot./min | 10.500 |
Typ řetězu STIHL Oilomatic | PS |
STIHL M-Tronic (M)
Plně elektronická regulace okamžiku zážehu a dávkování paliva. Řízení motoru STIHL M-Tronic (M) zajišťuje v každém provozním stavu stále optimální výkon motoru, konstantní maximální otáčky a velmi dobré vlastnosti při zrychlení. Ruční nastavení karburátoru zcela odpadá.
Dekompresní ventil
Dekompresní ventil vypouští při startování část stlačené směsi z válce. Tím se významně sníží potřebná tažná síla na startovacím lanku. To odlehčuje obsluhu a je chráněn celý startovací systém motorového nářadí.
ElastoStart
Následkem kompresního tlaku vznikají při nahazování spalovacích motorů trhavé sílové špičky, které zatěžují svaly a klouby. Tlumící prvek ve speciální startovací rukojeti ElastoStart akumuluje v závislosti na průběhu komprese střídavě sílu a opět ji uvolňuje. Díky tomu je startování stejnoměrné bez trhavých silových špiček.
Zařízení pro napínání řetězu umístěné na boku
Napínací šroub se ovládá zboku skrz kryt řetězky. To zabraňuje kontaktu pokožky s ostrým pilovým řetězem a hroty ozubeného dorazu.
Olejové čerpadlo s možností regulace množství
Dovoluje přesné dávkování oleje v závislosti na potřebě. Označení E zaručuje v každém případě dostatečné množství oleje. Profesionálové dávkují jemněji. Je možné snížení dodávaného oleje až o 50%.
Uzávěr nádržky pro snadné otvírání/uzavírání
Patentované speciální uzávěry pro palivovou a olejovou nádrž. Nádrže, kterými je vybaveno motorové nářadí se dají rychle, bez použití velké síly a bez nářadí otevírat a opět uzavírat.
Dlouhodobý systém vzduchového fitru HD2
STIHL MS 261 je vybavena filtrací nasávaného vzduchu, která umožńuje až pětinásobně prodlouženou filtrační doba díky kombinaci odstředivého předčištění, HD-2 vzduchovému filtru a kompenzátoru
Dlouhodobý systém filtrace vzduchu
Nasátý vzduch je setrvačníkem uveden do rotace. Odstředivou silou jsou větší a těžší částečky nečistot odloučeny ke stěně skříně a vyneseny ven ze stroje přes žebra válce. Prostřednictvím předřadného odlučovacího kanálu je tak do vzduchového filtru přiváděn vzduch neobsahující téměř žádné částečky nečistoty.
Filtr HD2
Nově vyvinutý filtr HD2 s filtračním materiálem z polyethylénu má až o 70% jemnější póry než dosavadní polyamidové filtry a proto dokáže zachytit velmi jemný prach. Filtrační materiál odpuzuje také vodu a olej, proto se velmi dobře čistí. Filtrační patrona je demontovatelná bez použití nářadí pouze pootočením filtru o 1/4 otáčky rukou.
STIHL 2-MIX
Ekonomický STIHL 2-MIX motor s technologií kanálů 1-in-4 má vysoký točivý moment v širokém rozsahu otáček. Řetězová pila ušetří až 20% paliva ve srovnání s konvenčním dvoutaktním motorem STIHL bez 2-MIX technologie. Emise z výfuku jsou nižší až o 50%.
Antivibrační systém
Silné vibrace v místě upevnění rukojetí motorového nářadí mohou při dlouhodobém používání vést k problémům s prokrvováním rukou a paží. STIHL proto vyvinul vysoce kvalitní antivibrační systém. U motorového nářadí s antivibračním systémem jsou v místě upevnění rukojetí vibrace, které vytváří motor a pracovní nástroj, významně snížené.
Kombipáčka
M-Tronic rozezná elektronicky studený a teplý start. Prostřednictvím kombipáčky je tak nastavována pouze jedna startovací pozice. Nemusíte ověřovat okamžitý provozní stav motoru a máte ihned k dispozici plný výkon i bezprostředně po provedeném studeném startu.
Kompenzátor
Kompenzátor STIHL, regulační systém v karburátoru, se stará o to, že i přes stoupající znečištění vzduchového filtru zůstává výkon motoru, kvalita výfukových zplodin a spotřeba paliva po delší dobu téměř konstantní. Teprve když dojde k citelnému poklesu výkonu, musí se vyčistit vzduchový filtr. Tak je možné pracovat velmi dlouho bez údržby.
Matice krytu řetězky jištěné proti ztrátě
Eliminace ztráty matic při výměně řezné garnitury. Přesná pozice matic vůči šroubům při montáži krytu řetězky.
Systém mazání řetězu Ematic
STIHL Ematic-System se skládá z vodící lišty Ematic, pilového řetězu Oilomatic a olejového čerpadla k regulaci množství nebo snížení dopravovaného množství. Díky speciální konstrukci lišty a řetězu se dostane každá kapka řetězového oleje tam, kde je jí zapotřebí k mazání. Spotřeba oleje se tak může snížit až o 50%.
Technika čtyř kanálů STIHL
Čtyři přepouštěcí kanály uvedou směs paliva a vzduchu před zapálením do vířivého pohybu. Tak se palivo optimálně spálí a zvýší se výrazně účinnost motoru. Výsledek: menší spotřeba a vysoký točivý moment v širokém rozsahu otáček.
Ohřívání karburátoru teplým vzduchem
Na pily STIHL s předehřevem karburátoru je i ve studeném ročním období spolehnutí: V zimním nastavení obtéká karburátor předehřátý nasávaný vzduch . Tím se zabrání jeho zamrznutí. Pro přepnutí z letního na zimní provoz stačí jednoduchý pohyb ruky.
Délka lišty cm | 35 |
Zdvihový objem cm3 | 42,6 |
Výkon kW | 2,3 |
Hmotnost | 4,5 |
Hmotnost na jednotku výkonu kg/kW | 2 |
Hladina akustického hluku dB(A) | 103 |
Hodnota vibrací výkonu dB(A) | 115 |
Hodnota vibrací vlevo m/s2 | 2,9 |
Hodnota vibrací vpraco m/s2 | 2,9 |
Délka řetězu | 3/8″ P |
Objem palivové nádrže l | 0.39 |
Otáčky při max. výkonu ot./min | 10.500 |
Typ řetězu STIHL Oilomatic | PS |
STIHL M-Tronic (M)
Plně elektronická regulace okamžiku zážehu a dávkování paliva. Řízení motoru STIHL M-Tronic (M) zajišťuje v každém provozním stavu stále optimální výkon motoru, konstantní maximální otáčky a velmi dobré vlastnosti při zrychlení. Ruční nastavení karburátoru zcela odpadá.
Dekompresní ventil
Dekompresní ventil vypouští při startování část stlačené směsi z válce. Tím se významně sníží potřebná tažná síla na startovacím lanku. To odlehčuje obsluhu a je chráněn celý startovací systém motorového nářadí.
ElastoStart
Následkem kompresního tlaku vznikají při nahazování spalovacích motorů trhavé sílové špičky, které zatěžují svaly a klouby. Tlumící prvek ve speciální startovací rukojeti ElastoStart akumuluje v závislosti na průběhu komprese střídavě sílu a opět ji uvolňuje. Díky tomu je startování stejnoměrné bez trhavých silových špiček.
Zařízení pro napínání řetězu umístěné na boku
Napínací šroub se ovládá zboku skrz kryt řetězky. To zabraňuje kontaktu pokožky s ostrým pilovým řetězem a hroty ozubeného dorazu.
Olejové čerpadlo s možností regulace množství
Dovoluje přesné dávkování oleje v závislosti na potřebě. Označení E zaručuje v každém případě dostatečné množství oleje. Profesionálové dávkují jemněji. Je možné snížení dodávaného oleje až o 50%.
Uzávěr nádržky pro snadné otvírání/uzavírání
Patentované speciální uzávěry pro palivovou a olejovou nádrž. Nádrže, kterými je vybaveno motorové nářadí se dají rychle, bez použití velké síly a bez nářadí otevírat a opět uzavírat.
Dlouhodobý systém vzduchového fitru HD2
STIHL MS 261 je vybavena filtrací nasávaného vzduchu, která umožńuje až pětinásobně prodlouženou filtrační doba díky kombinaci odstředivého předčištění, HD-2 vzduchovému filtru a kompenzátoru
Dlouhodobý systém filtrace vzduchu
Nasátý vzduch je setrvačníkem uveden do rotace. Odstředivou silou jsou větší a těžší částečky nečistot odloučeny ke stěně skříně a vyneseny ven ze stroje přes žebra válce. Prostřednictvím předřadného odlučovacího kanálu je tak do vzduchového filtru přiváděn vzduch neobsahující téměř žádné částečky nečistoty.
Filtr HD2
Nově vyvinutý filtr HD2 s filtračním materiálem z polyethylénu má až o 70% jemnější póry než dosavadní polyamidové filtry a proto dokáže zachytit velmi jemný prach. Filtrační materiál odpuzuje také vodu a olej, proto se velmi dobře čistí. Filtrační patrona je demontovatelná bez použití nářadí pouze pootočením filtru o 1/4 otáčky rukou.
STIHL 2-MIX
Ekonomický STIHL 2-MIX motor s technologií kanálů 1-in-4 má vysoký točivý moment v širokém rozsahu otáček. Řetězová pila ušetří až 20% paliva ve srovnání s konvenčním dvoutaktním motorem STIHL bez 2-MIX technologie. Emise z výfuku jsou nižší až o 50%.
Antivibrační systém
Silné vibrace v místě upevnění rukojetí motorového nářadí mohou při dlouhodobém používání vést k problémům s prokrvováním rukou a paží. STIHL proto vyvinul vysoce kvalitní antivibrační systém. U motorového nářadí s antivibračním systémem jsou v místě upevnění rukojetí vibrace, které vytváří motor a pracovní nástroj, významně snížené.
Kombipáčka
M-Tronic rozezná elektronicky studený a teplý start. Prostřednictvím kombipáčky je tak nastavována pouze jedna startovací pozice. Nemusíte ověřovat okamžitý provozní stav motoru a máte ihned k dispozici plný výkon i bezprostředně po provedeném studeném startu.
Kompenzátor
Kompenzátor STIHL, regulační systém v karburátoru, se stará o to, že i přes stoupající znečištění vzduchového filtru zůstává výkon motoru, kvalita výfukových zplodin a spotřeba paliva po delší dobu téměř konstantní. Teprve když dojde k citelnému poklesu výkonu, musí se vyčistit vzduchový filtr. Tak je možné pracovat velmi dlouho bez údržby.
Matice krytu řetězky jištěné proti ztrátě
Eliminace ztráty matic při výměně řezné garnitury. Přesná pozice matic vůči šroubům při montáži krytu řetězky.
Systém mazání řetězu Ematic
STIHL Ematic-System se skládá z vodící lišty Ematic, pilového řetězu Oilomatic a olejového čerpadla k regulaci množství nebo snížení dopravovaného množství. Díky speciální konstrukci lišty a řetězu se dostane každá kapka řetězového oleje tam, kde je jí zapotřebí k mazání. Spotřeba oleje se tak může snížit až o 50%.
Technika čtyř kanálů STIHL
Čtyři přepouštěcí kanály uvedou směs paliva a vzduchu před zapálením do vířivého pohybu. Tak se palivo optimálně spálí a zvýší se výrazně účinnost motoru. Výsledek: menší spotřeba a vysoký točivý moment v širokém rozsahu otáček.
Ohřívání karburátoru teplým vzduchem
Na pily STIHL s předehřevem karburátoru je i ve studeném ročním období spolehnutí: V zimním nastavení obtéká karburátor předehřátý nasávaný vzduch . Tím se zabrání jeho zamrznutí. Pro přepnutí z letního na zimní provoz stačí jednoduchý pohyb ruky.
* Doporučená prodejní cena v Kč včetně 21% DPH.
Potřebujete poradit?
Napište nám své jméno a e-mail níže společně se svým dotazem, který vás zajímá nebo nám zavolejte na +420 283 840 585.